Primavera festa 2016 – impresii



RO.. Numai ce s-a încheiat ediția 2016 a expoziției locale organizate de clubul nostru de bonsai de la Gussago – o ediție mult mai animată comparativ cu cea de anul trecut, în care pe lângă bonsai, au fost prezentați și câțiva suiseki.

De data aceasta au fost organizate 13 tokonoma, dintre care 3 mari și 10 mai mici, iar printre speciile prezente se aflau arțari, pini, brazi, stejari, ulmi, măslini, ienupări, etc.. Cei trei tokonoma centrali prezentau un pin, un ulm și un măslin; vorbim despre bonsai importanți, mari și destul de grei. Celelalte 10 tokonoma fie conțineau combinații de bonsai de dimensiuni medii, fie arbori mai mărișori însoțiți de plante de companie sau suiseki.

În ceea ce mă privește, a fost pentru prima dată când am reușit să expun și eu unul dintre bonsaii mei. Chiar dacă este vorba despre o expoziție locală, pentru mine este o realizare importantă, mai ales că a trecut abia 1 an de când frecventez clubul de bonsai. Bonsaiul pe care l-am prezentat este unul dintre primii mei bonsai – un stejar cumpărat prin 2012, un bonsai pe care am reușit să îl aduc într-un stadiu mult mai avansat comparativ cu nivelul la care se afla atunci când l-am achiziționat.

Lăsând la o parte micile imperfecțiuni, începând de la stejarul meu, bineînțeles, și continuând cu celelalte exponate, cred ca ediția 2016 a fost cu siguranță mult mai de „calitate” decât cea de anul trecut, și sper ca anul viitor să reușesc să particip cu un alt bonsai.

Festa primavera – ne vedem în 2017! 🙂


IT.. La mostra bonsai organizzata quest’anno a Gussago a cura del Bonsai Club Gussago è appena passata. È stata un’edizione molto più vivace rispetto all’anno scorso e c’e da dire che in più quest’anno sono stati portati anche dei suiseki.

Per quanto riguarda i bonsai, sono stati allestiti 13 tokonoma, di cui 3 più grossi e 10 un po più piccoli. I tre tokonoma centrali presentavano le piante più importanti: un pino silvestre, un olmo e un olivastro. Gli altri 10 erano un mix tra bonsai più piccoli, suiseki, piante di compagnia e tempai.

Per quanto mi riguarda, quest’anno è stata la prima volta quando ho portato in mostra uno dei miei bonsai. Si tratta di una roverella – una delle mie prime piante acquistate 4 anni fa – una pianta che sono riuscito a portare in uno stato molto più avanti rispetto a com’era nel 2012.

Anche se i bonsai esposti non erano tutti perfetti (mio compreso ovviamente), credo che la mostra di quest’anno è stata molto più di qualità rispetto al 2015 e spero che da adesso in poi riuscirò a portare in mostra anche altri bonsai.

Festa primavera – ci vediamo nel 2017! 😉

Un gând despre &8222;Primavera festa 2016 – impresii&8221;

Lasă un răspuns

